ALBERTO LEZACA
     
   
 
   
    Info:
    News
  Bio
    Links
    Contact
     
1
1
Frequency room
 
1
   
1    

Frequency Room, 2017, Installation view, Arróniz Arte Contemporáneo, Mexico City

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017, Installation view

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017, Installation view

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017, Installation view

   
1
   
1    

Frequency Room, 2017

   
1
   
1    

Frequency room, 2017, Wood, vinyl and foam, 157 x 144 x 45 cm

   
1
   
1    

Frequency room, 2017, Wood, vinyl and foam, 157 x 144 x 45 cm

   
1
   
1    

Frequency room, 2017, Wood, vinyl and foam, 157 x 144 x 45 cm

   
1
   
1    

Metafísica provisional y polémica, 2017, acrylic on canvas, 185 x 150 cm

   
1
   
1    

El más hermoso de los animales domésticos, 2017, acrylic on canvas, 185 x 150 cm

   
1
   
1    

Modelo de extensión lineal, 2017, acrylic on canvas, 150 x 185 cm

   
1
   
1    

Campo de operaciones , 2017, acrylic on canvas, 30 x 30 cm

   
1
   
     

Motor de efectos , 2017, acrylic on canvas, 30 x 30 cm


   
1

Frequency room


Corrección del apartado A-36 / Manual de funcionamiento

 

El programa esta provisto de una serie de órdenes que corresponden a la manera en que Aizenberg entendía el automatismo, es probable que el texto resultante sólo pueda ser entendido después de ser traducido por el modelo que esta en desarrollo. Por ahora es indispensable que las órdenes permanezcan iterando a 44 cuadros por segundo, tal vez después de unos cuantos días los errores se trasladen suavemente a la sección inferior del dispositivo.

Por ahora es necesario, que indicado el momento de encender la extensión del sistema, el operario se aparte lo suficiente para que no sufra ninguna alteración química. Según el informe anterior, el operario del turno de la mañana no ha dejado de ver el interior de las personas que se acercan a saludarlo, esto ha causado un profundo malestar en las directivas que sólo esperan la producción repetitiva del modelo de ampliación lineal.

Recomiendo una serie de pruebas que certifiquen que el modelo en cuestión es capaz de desplazar las áreas mas altas de los muebles de un cuarto a otro, de lo contrario, se hace indispensable que se repitan por un lapso no mayor a 30 días, los ejercicios de observación y copia de las torres verdes que se encuentran al interior de la sección P.

Patrik P
Consultor autónomo / Unidad de planeamiento

----------------

El trabajo de Alberto Lezaca (1971, Bogotá) indaga en torno a dispositivos culturales y tecnológicos que permiten la creación de realidad. Le interesa el lenguaje cómo construcción cultural que determina la manera en que entendemos la materialidad del mundo a través de la creación de categorías y estructuras mentales.

Durante su carrera ha trabajado con diferentes medios incluyendo instalación, pintura, video, escultura, graficas computacionales, multimedia y fotografía. Su trabajo busca el encuentro con practicas más allá de las artes visuales; ha desarrollado investigaciones relacionadas con la arquitectura, el diseño, la música y la literatura.

Para la exposición Frequency room Lezaca propone la amplificación y modulación del uso habitual de los objetos. Las pinturas y esculturas que hacen parte de la exhibición, se presentan como unidades que establecen conexiones indeterminadas y posibles puntos focales que operan de manera extraña.

1

Frequency Room


Correction of section A-36 / Operating manual

 

Te program is provided with a series of orders corresponding to the way Aizenberg understood automatism, it is likely that the resulting text can only be understood after being translated through the model that is being developed. For now it is imperative that the orders remain iterating at 44 frames per second, maybe after a few days the errors will move smoothly to the lower section of the device.

For now it is necessary that the moment to turn on the extension of the system is indicated, the operator is separated enough so that it does not undergo any chemical alteration. According to the previous report, the operator of the morning shift has not stopped seeing the inside of the people who come to greet him, this has caused a deep discomfort in the directives that only await the repetitive production of the linear expansion model.

I recommend a series of tests that certify that the model in question is able to move the higher areas of the furniture from one room to another, otherwise, it is essential that the exercises of observation and copy of the green towers that are inside P section are repeated for no more than a period of 30 days.

Patrik P
Independent Consultant / Planning Unit

----------------


The work of Alberto Lezaca (1971, Bogota) investigates cultural and technological devices which allow for the creation of reality. He is interested in language as cultural construction which determines how we understand the materiality of the world through the creation of categories and mental structures.

During his career he has worked with different media including installation, painting, video, sculpture, computer graphics, multimedia and photography. His work seeks for the encounter with practices beyond the visual arts, has developed research related to architecture, design,music and literature. For the exhibition Frequency room Lezaca proposes the amplification and modulation of the habitual use of objects. The paintings and sculptures that are part of the exhibition are presented as unitsthat establish connections without determining them, creating possible focal points that
operate in strange ways.

11